Magnézium hiány pótlása: igyunk több sört?

0
46
Sör és a magnézium

Az egészséges életmóddal nehezen fér össze az alkohol, mégis mondhatjuk, hogy a sörben bőven van, ami egészséges. Aki hajlamos a mértéktelenségre, az jobb, ha most abba is hagyja az olvasást, mert még a végén egész jó indokot adunk neki a rendszeres sörfogyasztásra.

Pedig most tényleg az egészséges összetevőit szeretnénk megemlíteni a sörnek. Amikor a magnézium hiány tünetei már lényegesen rombolják mindennapjainkat, érdemes sorra venni, mik azok a lehetőségek, amivel a magnéziumot pótolni tudjuk. Az interneten sokféle táplálékkiegészítőt ajánlanak magnéziumhiány esetére és a magnéziumtartalmú ételeket is felsorolják, ahogy ezt megtaláljuk a Medical News Magazin hasábjain is. Bármilyen meglepő, a sör is alkalmas valamilyen szinten magnézium pótlásra, hiszen más értékes tápanyaggal együtt ez is megtalálható benne.

Lássuk csak, milyen értékes tápanyagokat tartalmaz a sör? Nemzetközi kutatók, akik jelentős mértékű sörkultúrával rendelkeznek, már több tanulmányt is készítettek a sör ásványi anyag és vitamin tartalmáról, sőt a szigorúan mértékletes sörfogyasztást táplálkozást segítő szokásnak tartják.

A sör – a nem túl magas alkoholtartalma mellett – említésre méltó mennyiségben tartalmaz:

  • vizet
  • B-vitamint (niacint, ribofalvint, B6-vitamint)
  • folsavat
  • káliumot
  • magnéziumot
  • nátriumot
  • kálciumot

A sör magnézium-kálcium aránya egész ideális, ugyanis az előbbiből többet, az utóbbiból pedig kevesebbet tartalmaz, ami hozzájárulhat az epe és vesekő megelőzéséhez.

De térjünk vissza a magnéziumhiányra. Mikor is gondolhatjuk azt, hogy magnézium hiányunkat a sörrel is megpróbáljuk orvosolni?

A magnézium hiány jelei:

  • fejfájás
  • izomgörcsök
  • kimerültség
  • idegesség
  • étvágytalanság
  • hideg végtagok

Bizony a magnéziumhiány a fenti tünetekből többet is produkálhat, ami nagyon rossz közérzetet okoz és részben akadályozza, nagymértékben rontja napi teendőink elvégzését. Itt egész egyszerűen arról van szó, hogy a vérünkben nagymértékben lecsökken a magnéziumkoncentráció. A magnézium normál szintje 25 gramm általában a testünkben. Ehhez napi bevitelként körülbelül 350 mg bevitele ajánlott, persze életkortól függően.

Magnéziumot a sörön kívül nyilván más élelmiszerek is tartalmaznak. Ilyenek az olajos magvak, a zöldségek egy része, a halfélék és a pótlásra szóba jöhetnek a magnéziumtartalmú étrend-kiegészítők is.