Gyakran felmerülő kérdés, hogy a SEO vagy a PPC jobb-e a digitális marketingben, a valóság azonban az, hogy a szembeállítás hibás.
Egy jó digitális marketing stratégiának része mind a SEO, mint pedig a PPC sőt még a linkek építése is, a kérdés inkább az, hogy ezeket milyen arányban tudjuk beépíteni a stratégiánkba. Célirányos látogatottság szerzésében segít a SEOzseni webalkalmazás. Összességében az organikus és a fizetett hirdetés a webhely teljes forgalmának 68%-áért felelős:
- A webhely forgalmának 53%-a az organikus keresésből származik
- A webhely forgalmának 15%-a fizetett keresésből származik
Ezeket a számokat az összes iparágra átlagolják. (A számok iparágonként ingadoznak. Például a B2B-ben az organikus forgalom a forgalom 64%-át teszi ki. Az e-kereskedelem esetében a fizetős forgalom közel 24%-át teszi ki.)
Mi több, a fizetős és organikus keresés a bevételek 72%-át termeli.
A kutatások azt mutatják, hogy a kombinált organikus és fizetett keresés az összes bevétel kétharmadát hozza. Ezért mindenképp érdemes törődnünk mind a keresőoptimalizálás, mind pedig a fizetett keresés részével a stratégiánknak. A felelős döntés meghozatalát talán segíti, ha végignézzük milyen előnyei és hátrányai vannak az egyiknek és a másiknak.
A SEO előnyei
- Olcsóbb hosszú távon
- Kevesebb karbantartást igényel
- Állandó, fenntartható forgalmat generál
- Építi a márka bizalmát és hitelességét
- Szélesebb potenciált ér el
- Magasabb ROI hosszú távon
A SEO hátrányai
- Az eredmény elérése tovább tart
- Gyenge az időérzékeny tartalomhoz
- Kevesebb kontrollt biztosít a teljesítmény felett
- Homályosabb elemzést biztosít
A fizetett keresés (PPC) előnyei
- Gyors eredmény elérése
- Hasznos időérzékeny tartalom esetén
- Jobb kontrollt biztosít a teljesítmény felett
- Lézerre fókuszált közönségcélzás
- Részletes elemzést nyújt
- Magasabb ROI rövid távon
A fizetett keresés hátrányai
- Rövid távon drágább
- Több karbantartást igényel
- Idővel kevésbé hatékony
- Nagyobb költségvetést igényelhet
Ha azonnali eladásokat szeretnénk generálni, a fizetett keresés sokkal hatékonyabb, tehát érdemes a költségvetés nagyobb részét csoportosítani ide. Viszont fontos már az elején hozzáfogni a megfelelő, minőségi tartalomgyártáshoz, ha kell kereshetünk bátran olyan szolgáltatás vagy tanácsadó cégeket, akiknek a digitális marketing és a tartalomgyártás a profiljuk.