SEO vagy PPC – mikor melyikre költsünk többet? SEOzseni tippjei

0
298
seozseni (2)

Gyakran felmerülő kérdés, hogy a SEO vagy a PPC jobb-e a digitális marketingben, a valóság azonban az, hogy a szembeállítás hibás.

Egy jó digitális marketing stratégiának része mind a SEO, mint pedig a PPC sőt még a linkek építése is, a kérdés inkább az, hogy ezeket milyen arányban tudjuk beépíteni a stratégiánkba. Célirányos látogatottság szerzésében segít a SEOzseni webalkalmazás. Összességében az organikus és a fizetett hirdetés a webhely teljes forgalmának 68%-áért felelős:

  • A webhely forgalmának 53%-a az organikus keresésből származik
  • A webhely forgalmának 15%-a fizetett keresésből származik

Ezeket a számokat az összes iparágra átlagolják. (A számok iparágonként ingadoznak. Például a B2B-ben az organikus forgalom a forgalom 64%-át teszi ki. Az e-kereskedelem esetében a fizetős forgalom közel 24%-át teszi ki.)

Mi több, a fizetős és organikus keresés a bevételek 72%-át termeli.

A kutatások azt mutatják, hogy a kombinált organikus és fizetett keresés az összes bevétel kétharmadát hozza. Ezért mindenképp érdemes törődnünk mind a keresőoptimalizálás, mind pedig a fizetett keresés részével a stratégiánknak. A felelős döntés meghozatalát talán segíti, ha végignézzük milyen előnyei és hátrányai vannak az egyiknek és a másiknak.

A SEO előnyei

  • Olcsóbb hosszú távon
  • Kevesebb karbantartást igényel
  • Állandó, fenntartható forgalmat generál
  • Építi a márka bizalmát és hitelességét
  • Szélesebb potenciált ér el
  • Magasabb ROI hosszú távon

A SEO hátrányai

  • Az eredmény elérése tovább tart
  • Gyenge az időérzékeny tartalomhoz
  • Kevesebb kontrollt biztosít a teljesítmény felett
  • Homályosabb elemzést biztosít

A fizetett keresés (PPC) előnyei

  • Gyors eredmény elérése
  • Hasznos időérzékeny tartalom esetén
  • Jobb kontrollt biztosít a teljesítmény felett
  • Lézerre fókuszált közönségcélzás
  • Részletes elemzést nyújt
  • Magasabb ROI rövid távon

A fizetett keresés hátrányai

  • Rövid távon drágább
  • Több karbantartást igényel
  • Idővel kevésbé hatékony
  • Nagyobb költségvetést igényelhet

Ha azonnali eladásokat szeretnénk generálni, a fizetett keresés sokkal hatékonyabb, tehát érdemes a költségvetés nagyobb részét csoportosítani ide. Viszont fontos már az elején hozzáfogni a megfelelő, minőségi tartalomgyártáshoz, ha kell kereshetünk bátran olyan szolgáltatás vagy tanácsadó cégeket, akiknek a digitális marketing és a tartalomgyártás a profiljuk.