12 dolog, amit a Miller High Life-ról tudni kell

0
1332
miller high life

Mindenki azt hiszi, hogy mindent tud a Miller High Life-ról, főleg azért, mert ez egy (kellemesen) kétdimenziós lager. De ez a cucc is teljesen amerikai – szinte teljes egészében a marketingre épül, hűvösen dacol a gazdagokkal (de csendben az ötödik leggazdagabb sörgyár-konglomerátum és az Egyesült Államok 64., illetve Kanada 71. leggazdagabb családja tulajdonában van), és az évek során a kukoricaszirupos nosztalgia és az alacsony költségvetésű pezsgős álmok iránti kollektív hajlamunk tartotta fenn.

Adjunk hozzá egy holdbéli hölgy kabalafigurát, egy meglepően magas szintű italipari rajongótábort és a világ legidőszerűbb reklámkampányát (szóviccnek szántuk, mert mindig Miller Time van – kivéve a bíróságon, a templomban vagy esetleg a gépjármű-felügyeletnél).

Kiderült, hogy a sörök pezsgőjéről még rengeteg mindent lehet tudni. Íme egy tucat, hogy elindulhass.

Sokkal régebbi, mint gondolnád.
A Miller High Life 1903-ban debütált szilveszterkor, és 1904-ben indult be a marketing teljes lendülete. Ez nagyon régen volt. Ugyanebben az évben született Dr. Seuss is, és ebben az évben szabadalmaztatta Lizzie Maguire feltaláló a „The Landlord’s Game”-et, amelyet később „Monopoly”-ra neveztek át, és arra használtak, hogy a gyerekeket megtanítsák az ingatlanügyletek segítségével elidegeníteni a családot.

Igen, a Miller High Life úgy tűnhet, mintha valaki föld feletti medencéjéből tört volna elő az 1970-es években, de ez a legősibb, amit csak lehet. (Vicces tény: 1904-ben debütált a KY Jelly is, mint sebészeti síkosító.)

Sokkal régebbi, mint a Miller Lite.
A Miller sörök világa elég zavaros. Nem, nincs egyszerű „Miller Beer” (egyszer volt, rövid ideig). Van Miller Lite, de az a Miller High Life leszármazottja. A High Life, mint már említettük, 1903 szilveszterén debütált pimaszul. A Miller Lite 1975-ben, közel 70 évvel később indult országosan. A Miller High Life Lite 1994-ben, közel egy évszázaddal később jelent meg.

Az ösztönei helyesek. Semmi okod nincs arra, hogy a pezsgőhöz hasonlítsd.
A pezsgő egy regionális francia pezsgő, amelyet a szőlő egy kiválasztott részének speciális, kettős erjesztésen való átesésével készítenek. A Miller High Life, úgy tudjuk, egy természetes forrásból származik, amely Kid Rock kúriájának pincéjében található. (Csak vicceltem – a gyártásról bővebben alább olvashat.)

Oké, az üveg hasonlít a pezsgőre. Valahogy úgy.
A pezsgőhöz való hasonlóságot egy dolog állítja: az üveg. A High Life akkor debütált, amikor a palackozott sör ritkaságnak számított, és a Miller a márkát „a palackozott sör pezsgőjének” (azaz a legjobbnak abból a kevésből, ami volt) nyilvánította. Ez vagy okos marketing, vagy egy „Ave Mary”, egy felháborító termék-hiperizmus formájában – és úgy működött, mint a karikacsapás. Olyannyira, hogy a Miller High Life több mint 100 éven át fenntartotta a szlogent (1969-ben elhagyva a „palackozott” részt), sőt 2017-ben egy pezsgőméretű palackkal még tovább hajolt.

A kabala úgy néz ki, mint egy pimasz statiszta a Moulin Rouge-ból.
A Miller High Life kabalája a „Lány a Holdban”, ami pontosan az, aminek hangzik: egy régimódi díszben lévő nő, aki a csillagokra (vagy az életre, vagy bármi másra, amit az űr oxigénhiánya és/vagy a fűzője miatt hallucinál) koccint. Szerencsére a nő az évek során fejlődött – az üveg nyakán lévő címkéken láthatod, ahogyan változik -, de nekünk ez a változat tetszik, ahol úgy néz ki, mint aki épp egy igazán jó műszakon van túl a Moulin Rouge-ban, és készen áll egy pár sörre és egy kis nyugodt időre a holdbéli emberrel.

Az átlátszó palack nem hátrány.
A sör akkor válik „büdössé”, amikor a nap UV-sugarai vagy a személyes szoláriumod áthatolnak az üvegen, és megzavarják a benne lévő molekulákat. A barna üveg védi a legjobban a sört a naptól (az alumíniumdobozok után). A zöld üveg sem végez olyan nagyszerű munkát (bocsánat, nemzetközi hírű hollandiai zöld üveges sör, mi még mindig szépnek tartunk). A Miller High Life azonban olyan módosított komlókivonatot használ, amely megakadályozza ezt a reakciót.

A Miller High Life ABV-értékének körülbelül háromszorosára lenne szükséged ahhoz, hogy buborékos szintű szédülést kapj.
Igaz, az alkohol nem igazán működik így (és ne próbálj meg kísérletezni a matekkal; ez egy másnaposságra váró dolog). De az úgynevezett „sörök pezsgője” 4,6 százalékos alkoholtartalommal rendelkezik. A pezsgő átlagosan 13 százalékos alkoholtartalmú, talán egy kicsivel kevesebb. Akárhogy is, körülbelül háromszor annyi adag Miller High Life-ra lenne szükséged, mint egy flut pezsgőre ahhoz, hogy hasonló szédülést érj el, és szerintünk addigra már kevésbé lennél hajlandó erre.

PBR-stílusú utcai hitelességgel rendelkezik.
Igen, az „utcai hitelesség” olyan, mint a „Fight Club”; nem beszélsz róla. De a Miller High Life egy kis utcai hitelességet biztosít. Bizonyos körökben hipszter Gatorade-nek számít, részben annak köszönhetően, hogy 2017-ben egy olyan márkaváltás nyomán, amely a nosztalgiát hangsúlyozta egy régi, 1970-es évekbeli szlogennel (lásd alább), megugrott a népszerűsége. Valójában a kampányt követően a sör 2009 óta a legjobb negyedévét produkálta.

Minden órát a „Miller Time”-ra kell állítani.
Oké, most tanultad meg, mi a greenwichi időszámítás – de számít ez egyáltalán? Mert még az 1970-es években a Miller High Life előállt a híres-hírhedt „Miller Time” reklámkampánnyal, amely a következő jazzes dallammal volt kiegészítve: „If you’ve got the time, we’ve got the beer”, azaz „Ha van időd, van sörünk”. (A jingle-t a híres, néhai reklámszakember, Bill Backer írta, aki a világ leghíresebb, leggiccsesebb, de istenverte-ez-az-izé-high reklámját is megírta).

A Miller úgy döntött, hogy 2016-ban újraéleszti a kampányt, és ez bejött. Miután láttuk ezt a hihetetlen, napfényben úszó, laza 1980-as évekbeli boldogsággal teli reklámot, az egyetlen idő, amit megpróbálunk betartani – és talán az egyetlen módja annak, hogy újra pontosak legyünk – a Miller Time.

A Miller High Life valóban tartalmaz komlót. (Méghozzá jó komlót is.)
A Miller High Life egy úgynevezett „adjunct lager”, azaz egy nagy amerikai makro sör, amelyet inkább a tömeges ihatóság és a széles haszonkulcs, mintsem a fent említett utcai hitelesség érdekében gyártanak. De még ha az IBU-értéke 7 is (ez egy nemzetközi keserűségi egységérték, pl. a 90 perces Dogfish Head IPA 90 IBU), a Miller High Life tartalmaz komlót. A galéna komlót, „az Egyesült Államokban a legszélesebb körben használt kereskedelmi keserű komlót” jó okkal használják ebben a sörben: tiszta és egy csipetnyi citrusos, éles keserűséggel (ellentétben néhány funkybb komlótól származó homályosabb keserűséggel, mintha az erdőben sétálnál Caleb barátoddal, aki szomorú verseket ír).

Annyi kalóriát tartalmaz, mint egy Starbucks Espresso Frappuccino.
Mi nem számoljuk a kalóriákat, amikor sört iszunk, de sokan igen, és amikor elkészítettük ezt a táblázatot, „A Guide to the Calories, Carbs, and ABV in America’s Best-Selling Beers” (Útmutató Amerika legkelendőbb söreinek kalóriáihoz, szénhidráttartalmához és ABV-értékéhez), sokan meglepődtek, hogy egy olyan, ööö, finom ízű sör, mint a Miller High Life, a maga szűkös 4,6 százalékos ABV-értékével 141 kalóriát tartalmaz. Ez pontosan eggyel több kalória, mint egy magas Espresso Frappuccino (hab nélkül), körülbelül ugyanannyi, mint egy York Peppermint Patty, és több mint 30 kalóriával több, mint a versenytársak, például a Bud Light, a Coors Light és a saját 96 kalóriás kistestvére, a Miller Lite.

A csaposok k.rvára imádják a Miller High Life-ot.
Mítosz, hogy a „kifinomult” ivók dacolnak a High Life iránti veleszületett szomjúságukkal. A csaposok – a nagyon jó csaposok – imádják ezt a cuccot, ahogyan sok-sok kézműves sörfőző is. És ezt ők is elismerik, méghozzá nyíltan. És nem is tévednek. Van valami abban, amikor egy hosszú műszak, Netflix-zabálás vagy világjárvány okozta karantén végén egy ál-csinos, hétköznapi sörrel nyugtatod meg az idegeidet, amely viccet csinál a saját nem-csiniból, és könnyedén fogy, mint a pezsgő.

Szerkesztői megjegyzés: A cikket a következő helyesbítéssel frissítettük: Bár az átlátszó palackok a legtöbb sör esetében a fényszóródás miatt hátrányt jelentenek, a Miller High Life anyavállalata, a Molson Coors azt állítja, hogy a márka „stabilizált komlóvegyületekkel készül, amelyek soha nem lehetnek bűzösek”.

Forrás: https://vinepair.com/articles/miller-high-life-abv-calories-guide/